Rintarangan nikamalukko

Sattuuko lapojen väliin? Toiselle puolelle? Sattuuko vartalon kiertäminen, kallistaminen terävästi ja tarkasti sille puolelle, jolla kipu on? Sattuuko myös, jos yrität röyhistää rintaasi? Vai onko niin, että niskan liikuttaminen sattuu enemmän kuin vartalon taivuttaminen? Olipa asia miten vain, saatat hyötyä alla olevista harjoitteista. Se selviää ainoastaan kokeilemalla alla olevia harjoitteita. Lisää käteviä harjoitteita löydät "HARJOITEVALIKKO" kohdasta. 

Rinta- ja lannerangan ylimenoalueen mobilisoinnista

Suorita 3 sarjaa / puoli. Toistoja 15-20 kussakin sarjassa. Rytmitä hengityksesi siten, että hengität sisään joka kerta, kun kierrät lähtöasennosta sivulle.

Rintarangan fasettinivelten mobilisoinnista

Toista 3-6 toistoa / jäykäksi kokemasi kohta. Suorita rauhallisesti rytmittäen hengitys mukaan liikkeeseen.

Rintarangan yläosan mobilisoinnista

Liikuttele yläraajoja vuorotellen 10-15 sekunnin verran / jäykäksi kokemasi kohta.