Osgood-Schlatterin tauti

Sattuuko Sinun tai lapsesi polveen? Oikeastaan polvilumpion alapuolella olevaan kyhmyyn? Kuvailisitko oirettasi tarkkarajaiseksi, teäräväksi vihlonnannaksi? Pahenevatko oireet liikunnallisten harrastusten jälkeen? Esimerkiksi jalkapallon, tenniksen, jääkiekon, hyppyharjoittelun tai juoksentelun jälkeen? Särkeekö jälkikäteen? Mikäli tämä kuulostaa tutulta, on mahdollista, että Sinä tai lapsesi kärsii vaivasta nimeltä Osgood-Schlatter. Kyse ei ole vakavasta vaivasta ja siitä toipuu ennen pitkää, mutta vaiva vaatii huomiosi. Aloita kokeilemalla alla olevia harjoitteita. Niistä voi olla hyötyä Sinulle.

Selän, reiden ja pakaran yhteisaktivaation harjoittamisesta

Suorita 3 sarjaa, kussakin 10-15 toistoa. Pidä taukoa 45-60 sekuntia sarjojen välillä. On erittäin tärkeää, että harjoite ei tuota tai pahenna kipuasi harjoittamisen jälkeen. Tällä videolla harjoite tehdään noin 90 asteen kulmasta. Voit kuitenkin keventää käyttämällä korkeampaa tuolia.

Takareiden herättelystä ja aktivoinnista