Nikamasiirtymä (Spondylolisteesi)

Särkeekö ja kolottaako alaselkää? Leviääkö kipu pakaroita ja takareisiä kohti? Kuvailisitko kipua epätarkaksi ja epämääräiseksi vihlonnaksi? Ehkäpä myös kramppailuksi? Sattuuko selän taaksetaivuttelu? Alkaako selkä jomottelemaan ja kolottelemaan kävellessä? Tuottaako pitempään seisoskelu niin ikään hankaluuksia myös? Jos nämä kysymykset puhuttelevat Sinua, saatat hyötyä alla olevista harjoitteista.

Nivusalueen venyttämisestä

Pidä venytyksen tunne 20-30 sekuntia, toista 2-3 kertaa.

Lonkan koukistajien venyttämisestä

Pidä venytyksen tunne 20-30 sekuntia, toista 2-3 kertaa.

Rintarangan mobilisoinnista

Suorita 3 sarjaa, 15-20 toista / puoli.

Vatsalihasten staattisesta harjoittamisesta

Suorita 3 sarjaa kussakin 30 toistoa (molempien alaraajojen liikkeet huomioitu). Pidä taukoa 45-60 sekuntia sarjojen välillä.

Ison pakaralihaksen harjoittamisesta

Suorita 3 sarjaa, kussakin 15 toistoa. Pidä taukoa sarjojen välillä 45-60 sekuntia.