Lannerangan sentraalinen/lateraalinen stenoosi

Säteileekö selkäkipu jalkoihin? Puutuuko alaraaja / alaraajat kävellessä? Tuntuuko ylämäkeen kävely paremmalta kuin tasaisella kävely? Tuntuuko siltä, että istuminen, kyykistyminen ja vartalon kumartelu helpottaa oireita? Vai onko niin, että vartalon sivutaivutus poispäin oirepuolelta lievittää kipua? Sattuuko selkään, kun ojentaudut takaisin etukumasta asennosta? Jos nämä kysymykset puhuttelevat Sinua, kannattaa tutustua alla oleviin harjoitteisiin.

 

Lonkan koukistajien venyttelystä

Toista 2-3 kertaa, pidä venytys 20-30 sekuntia.

Rintarangan alaosan mobilisoinnista

Suorita 3 sarjaa, 15-20 toistoa / puoli.

Ison pakaralihaksen harjoittamisesta selkä rullaten

Suorita 3 sarjaa, 15 toistoa / alaraaja. Pidä asento 3-5 sekuntia. Pidä taukoa sarjojen välillä 45-60 sekuntia.

Alavatsan harjoittamisesta seisoma asennossa

Suorita 3 sarjaa, 20 toistoa.

Gmed/min harjoittamisesta

Suorita 3 sarjaa, 15 toistoa kussakin sarjassa. Pidä taukoa sarjojen välillä 45-60 sekuntia.