Olkapään jännevaivat (kiertäjäkalvosimen - rotator cuff - tendinopatia)

Sattuuko olkapäähän? Kuvailisitko kipuasi tylpäksi säryksi? Tuntuuko välillä, erinäisissä liikkeissä myös mahdollisesti vihlontaa? Säteileekö välillä yläraajaan epämääräisesti aina välillä? Korostuvatko tilanteissa, joissa yläraaja liikkuu hartiatason yläpuolella? Koetko oireita myös hartiatason alapuolella? Kurotellessasi selän taakse ja nukkuessasi yläraajan päällä? Paheneeko tylppä särky ja jomottelu hiljalleen erilaisten aktiviteettien yhteydessä?

Hartiarenkaan ulkokiertäjien harjoittamisesta

Suorita 3 sarjaa, kussakin 10-15 toistoa. Pidä taukoa sarjojen välillä 45-60 sekuntia.

Hartiarenkaan ulkokiertosynergian harjoittamisesta

Suorita 3 sarjaa, kussakin 10-15 toistoa. Pidä taukoa sarjojen välillä 45-60 sekuntia.

Olkanivelen ja hartiarenkaan integroidusta harjoittamisesta

3 sarjaa, 10-15 toistoa. Pidä taukoa sarjojen välillä 45-60 sekuntia.