Kaularangan tehtävästä

Niska naksuu, väsyy, lukkiutuu ja särkee

Onko niskasi alkanut väsyä näyttöpäätteen äärellä tms. staattisissa kuormitustilanteissa? Tuntuuko pään kannattelu vaikealta ja alati raskaammalta päivän edetessä? Naksuuko se? Tahtooko se lukittua harmittomissa tilanteissa kuten punttisalilla harjoitellessa tai päätä nopeasti kääntäessä? Ajaudutko usein tilanteeseen, jossa niskaa joudutaan toistuvasti "availemaan" niksauttelemalla? Onko vaikeaa löytää hyvää asentoa niskalle nukkumaan käydessä? Tuntuuko, että niska on jännityksessä koko ajan? Pahenevatko oireet päivän edetessä? Aamut ovat paremmat, samoin staattisesta kuormituksesta poissa oleminen.

Mikäli näin on, saattavat ohessa olevat harjoitteet ja hoito-ohjeet olla Sinua varten. Olettaen, että edellä kuvattu oireilu on alkanut hijalleen 3-6kk:n aikana eikä taustalla ole minkäänlaista autokolaria, kaatumista saati horjahtamista.

Laaseri harjoitteet - askarteluvaihe 1

Laaseri harjoitteet - askarteluvaihe 2

Laaseri harjoitteet - askarteluvaihe 3

Ensimmäinen laaseritreeni - seuraa luikeroa

Toinen laaseriharjoite - laaserin pito paikallaan vartalon liikkeiden aikana

Kolmas laaseriharjoite - laaserin siirtäminen kahden ruudun välillä

Neljäs laaseriharjoite - samaan ruutuun palaaminen silmät kiinni

Laaserharjoitteista - kikkoja miten saada hieman haastetta

Kaularangan ojentajien harjoittamisesta

Kaularangan koukistajien harjoittamisesta

Jumpparin kumpparitreeni